Zeer frappante en bijzondere ervaring ;) - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marlinde Boeijinga - WaarBenJij.nu Zeer frappante en bijzondere ervaring ;) - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marlinde Boeijinga - WaarBenJij.nu

Zeer frappante en bijzondere ervaring ;)

Door: marlindeboeijinga

Blijf op de hoogte en volg Marlinde

09 Februari 2012 | Indonesië, Denpasar

Vanmorgen om 05:55 precies.. Jaja ik pakte mijn telefoon er even bij om te checken, werd ik wakker door een immens kabaal! Aangezien we aan de voorkant van ons appartement nog geen glas (nja we krijgen plastic) hebben bij onze ruiten kun je nagaan hoe we komen aan onze slapeloze nachten.

Dat terzijde. Laten we weer terug gaan naar 05:55, het tijdstip waar een immens kabaal ervoor zorgde dat we wakker werden. Het kabaal kwam steeds dichterbij en opeens stond onze kamer vol met rook!!

Lyn was in shock en rende naar buiten.. Waar natuurlijk alleen maar rook was. Ook hoorde ik allemaal mensen praten en kabaal maken. Daarna zijn we naar de achterkant van het huis gegaan om frisse lucht te nemen totdat alle rook weg was aan de voorkant van het huis.

De rook was grotendeels weer weggetrokken in onze kamer en ik ging weer heerlijk op bed. Maar nog geen 20 minuten later kwam het kabaal weer terug. Het bleek een man te zijn in een wit pak met masker op die een groot apparaat had met rook.
Dit spoot hij op alle huizen en planten en gehele omgeving.

Het bleek om een een soort van insecten verdelger te gaan. Ook erg fijn dat wij al deze rook in onze kamer kregen en we dus hebben kunnen ervaren hoe vies die geur is, en hoogstwaarschijnlijk ook ongezond.

Haha maar omg wat werd ik vanmorgen raar wakker toen ik na al dat lawaai ineens rook in mijn kamer had. Ik dacht dat een ander huis in brand stond.

Vervolg:

Dus wij vanochtend zeggen tegen onze baas wat er was gebeurd. Zegt hij doodleuk: 'Ohhh, jaa dat heb ik voor jullie geregeld zodat jullie geen last hebben van die mug waar jij zo bang voor bent Marlinde'. En dat jullie die rook hebben ingeademd is geen probleem want het is niet schadelijk. (Dat betwijfel ik, maargoed, laten we hem vertrouwen geven).

Haha want Lyn zat elke dag te zeuren over die mug die Merengue kan geven (een soort van koorts) en ik heb alweer honderden potjes spul om te smeren tegen die takke beesten, maar mij kennende vergeet ik vaak genoeg dit spul te smeren aangezien ik het gewoonweg niet gewend ben.

Dus het is wel lief van hem dat hij dit natuurlijk allemaal heeft geregeld aangezien Lyn altijd over denkt ziek van te worden en Dettol haar bff is in combinatie met antibacteriële handcrème.



  • 09 Februari 2012 - 03:10

    Kim Postma:

    Prachtig verhaal!! Helemaal nice om dit zo midden in de nacht te lezen, houd mij weer even wakker ;)
    Aan je foto's te zien valt er genoeg te beleven en vermaak jij je prima!!
    Misschien word dit ook wel een reisje voor mij in 2013 ;)
    Ik wens je veel plezier de komende maanden!!
    Dikke tuut

  • 09 Februari 2012 - 03:14

    Marlinde Boeijinga:

    Haha gelukkig maar :P

    Jaa ik ben er nu bijna twee weken maar ik begin het steeds leuker te vinden. Absoluut de moeite waard, de omgeving hier is ontzettend mooi! Dankjewel!! :D
    Wat doe jij nog zo laat op dan?

    XXX liefs

  • 09 Februari 2012 - 08:08

    Fenneke:

    Oh oh wat een verhaal marlinde haha! Enjoy your stay! Liefs xx

  • 09 Februari 2012 - 13:40

    Dirk:

    Die mug bijt enkel overdag en geeft dengue fever, knokkelkoorts, waartegen nog geen medicament bestaat.
    Drink vooral geen Arak! Vorig jaar vier toeristen dood en drie voor altijd blind geworden omdat er antivriesmiddel in de arak zat. Die flessen worden nog steeds verkocht!

    Google even DE ULTIEME GIDS VOOR BALI (die ook over andere Indonesische eilanden handelt) als je grappige en ook serieuze tips wil lezen (geheel GRATIS)

    Het gaat over hoe om te gaan met Indonesiërs, de beleefdheidsregels, de mentaliteit, de politie, enz..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Marlinde

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 8554

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Adventures of Lyn at BALI

Landen bezocht: