STOP, STOP.. POLICE!! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marlinde Boeijinga - WaarBenJij.nu STOP, STOP.. POLICE!! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marlinde Boeijinga - WaarBenJij.nu

STOP, STOP.. POLICE!!

Door: marlindeboeijinga

Blijf op de hoogte en volg Marlinde

16 Februari 2012 | Indonesië, Denpasar

Ik had gedacht dat het een doorsnee woensdagavond zou zijn maar het liep anders dan verwacht..

Mijn roommate had een afspraak met een Finse vriend van haar, die ze had leren kennen in haar studietijd in Korea en Lyn ging ook mee.

Aangezien hij 1 avond in Bali was wilde ze hem dolgraag zien en ik vond het niet erg om mee te gaan. Hij logeerde in een hotel in Kuta en we hadden afgesproken om daar bij het monument te meeten om 20:00!

Het is normaal gesproken ongeveer 20 minuutjes rijden vanuit Denpasar naar Kuta, maar wij rekenen altijd minimaal 15 minuten extra (voor het verdwalen, want mijn navigatie wil niet vaak meewerken)

Deze keer reden we zonder helm aangezien de andere werknemers die alweer ingepikt hadden. Je kunt het vergelijken met een stoelendans, alleen noem ik het nu helmendans.. Elke keer hebben we een andere helm, maar ook heb ik het idee dat er elke keer helmen verdwijnen.. En degene die de helm als eerst pakt is de gelukkig winnaar en de anderen hebben pech ;)

Alles goed ging zonder helm tot het moment dat we in Kuta zelf waren en nog maar een klein stukje hoefden voordat we onze bestemming hadden bereikt.

Ineens zag ik vanuit mijn ooghoek een politieman en ik dacht 'KAK'
Hij verzocht ons vriendelijk om even aan de zijkant van de weg te stoppen, dus dat deden we..

Hij was erg sociaal en vroeg waar we heengingen, dus ik dacht 'Pfff, gelukkig.. gewoon leuk en aardig doen Lyn en dan is er geen probleem'

Dus we vertelden dat we naar het monument toegingen om daar te meeten met een vriend. Hij zei van oohhh dan moet je zometeen zo en zo rijden en dan ben er het snelst.Dus wij zo van THANKS!

Vervolgens vroeg hij onze naam en waar we vandaan kwamen en hij had zijn pijlen om mij gericht. Ik droeg mijn nepleren broekje met een wit shirtje.. en natuulijk mijn blonde haar en felroze lippenstift maakte het af! (haha) .. Wij vertelden ook dat we bij Mahesa werkte en hij kende het bedrijf wel en hij was aardig en ik had het idee dat het de goede kant opging.

Helaas kwam het politie duiveltje in hem naar boven en toen belanden we op het punt van het NIET dragen van een helm. We vertelden dat we er ons van bewust waren maar dat we geen andere helm konden krijgen voordat we hier heengingen..Dus hij zei: 'Dat is dan 200.000 per persoon boete' (20 euro) en ik dacht: 'kak!, ik heb alleen maar 200.000 meegenomen voor vanavond en ik heb dat nodig voor andere dingen'

Daarbij vroeg hij ook mijn roommate naar haar internationale rijbewijs en wij dachten 'wtf! een gewoon rijbewijs is voldoende toch?'
Wij zijn nooit geinformeerd over een internationaal rijbewijs!! En waarop de politieman antwoorde: 'hmm dus 2x geen helm is 500.000 + geen internationaal rijbewijs is dan totaal 1 miljoen' (rond 76 euro), en daarbij zou hij onze scooter ook innemen.. Ik kon aan alles zien dat hij ons aan het flashen was en ons veel meer wilde laten betalen dan eigenlijk hoeft!
En ik zei: 'prima vriend, neem jij die scooter maar, maar betalen doen we niet.. want dan kunnen we niet meer thuiskomen' ik zei dit natuurlijk op mijn leukste manier en gaf mijn mooiste glimlach erbij.. Hij begon te lachen.

Ik begon wat te flirten met hem en opeens kwam het engeltje in hem naar boven (haha). Hij zei:'Ik vind jou zo leuk en ik wil jullie heel graag helpen'.. 'ik vind je zo mooi en ik kan er niet tegen als ik je verdrietig maak'

(Ik dacht:'haha yeaahh, I did it!')

Vervolgens ging hij verder en zei:'Ik ben 1 van de agent van dit gebied (Kuta) die net even iets meer macht heeft dan de meeste agenten hier'
Hij liet vervolgens even wat officiële papiertjes van hem zien en ook het aantal strepen hij had op zijn blouse (staat waarschijnlijk voor rangorde ofzo)

Hij vervolgde zijn verhaal door te zeggen: 'Ik laat jullie nu gaan en ik ga jullie begeleiden naar het monument zodat de andere politie jullie niet aanhoud'
Daarbij gaf hij ook z'n mobiele nummer en zei hij:'Mochten jullie ooit problemen hebben bel mij dan en ik help jullie'

En tuurlijk wilde hij wel even dat ik zijn opgeslagen nummer even 1 keer over liet gaan zodat hij mijn nummer ook had maar ik dacht: 'Boeieee, misschien komt het ooit wel goed uit' You never know..

Vervolgens begeleidde hij ons naar het monument en was alles goed afgelopen!

Haha wij blij en hij blij! Maar het was weer een avontuur :P

Vervolgens zijn we uit eten geweest met de Finse jongen en daarna op stap geweest in Sky Garden waar we heerlijk aan de gratis shots hebben gezeten en natuurlijk was een AMAZING avond!
En de terugweg hadden we verder geen last van politie maar 1 ding is zeker:

Vandaag eisen we twee helmen!! En die leveren we niet meer in!




  • 16 Februari 2012 - 06:48

    Wietske:

    Hahaha fantastisch! Nou Lyn dit zal je vaker overkomen! En wij vrouwen hoeven nooit te betalen als je het goed speelt! Alleen hij heeft je nummer voor andere doeleinden...ze gaan je gewoon stalken dus pas op! Succes daar! X

  • 16 Februari 2012 - 07:53

    Marlinde Boeijinga:

    Haha I know! Tuurlijk wilde hij mijn telnr. om lekker met mij te daten maar Lyn gaat hem lekker negeren hihi

    Maar btw Wiejee: Sky Garden is awesome! Veel beter dan Bounty haha :D

  • 16 Februari 2012 - 07:58

    Gesina:

    haha goed verhaal!!

  • 17 Februari 2012 - 12:33

    Kimmie:

    Goed zo prinsesje!! Je hebt het weer mooi klaar weten te spelen ;)
    Nu maar hopen dat je er geen stalker aan over houd :p

    Leafs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Marlinde

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 8554

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Adventures of Lyn at BALI

Landen bezocht: