update Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marlinde Boeijinga - WaarBenJij.nu update Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marlinde Boeijinga - WaarBenJij.nu

update Bali

Door: marlindeboeijinga

Blijf op de hoogte en volg Marlinde

01 Maart 2012 | Indonesië, Denpasar

Wegens groot succes word ik gedwongen om weer een leuk verhaal op mijn pagina te zetten. Dus bij deze doe ik dat.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geplaatst maar ik had het op mijn manier druk. Nouja druk op zijn Balinees. Eigenlijk betekend dat: druk zijn? wat is dat? ik doe de hele dag niks en verveel me kapot.

Dan komen we al op frustratiepunt nummer één: 5 weken lang al niet werken of iets doen is voor Lyn niet te doen. Zelfs als ik aan mijn baas vroeg van: ‘Is er nog wat werk voor mij te doen?’ kreeg ik het standaard antwoord: ‘Jaa morgen wel’ en dat tot nu toe elke dag lang. FEEST!

Vervolgens dacht ik okee ik ga met mijn scriptie bezig maar het punt is dat zonder informatie van mijn baas ik niks kan. En bijv. vandaag vroeg ik heb je even tijd om het met mij te bespreken maar een half uur later is hij gevlogen en kan ik weer niks..
Dus dat ik de eerste 3 weken huilend achter Skype zat en weer naar huis wilde heeft onder andere hier mee te maken.

De andere reden voor de huilsessies op Skype was en is nog steeds mijn leefomstandigheden. Ik ben vanaf het begin in een te vies huis geplaatst. Ik deel mijn kamer met een meisje en dat betekent dus GEEN privacy. Nou voor degenen die Lyn goed kennen weten dat deze diva een EIGEN kamer wil hebben want ik heb mijn rust nodig. En dat mijn kamergenoot altijd praat zorgt voor ongeïnteresseerde en woeste blikken van Lyn. Haha als ik s’ ochtends wakker word moet ik rustig opstarten en wil ik niet dat iemand hele verhalen vertelt want luisteren doe ik toch niet!Verder is mijn kamergenoot wel tof, alleen dat teveel gepraat is waar ik niet tegen kan.

Verder heb ik veel huisdieren hier. De salamanders en spinnen vind ik lief maar zodra ik de badkamer moet betreden duw ik de deur altijd voorzichtig open terwijl mijn hart bonst als een gek. Want ja hoor dat zijn ze weer: de KAKKERLAKKEN. Elke keer moet ik de strijd weer aan met deze vieze beesten. Tijdens de goede dagen zie ik er 1 maar tijdens de slechte dagen zijn er minimaal 4 of 5. Ik durf ze niet te doden dus ik pak een veger en duw ze aan de kant maar het vaakst komt het nog voor dat ik net zolang wacht totdat ze weer tussen de tegels verdwijnen.

Vaak zie ik ook wormen en muggen en vliegen en insecten die ik nog nooit eerder heb gezien. Ook komen er regelmatig katten op bezoek maar zodra ik maar 1 zie ben ik woest en zorg ik ervoor dat ze direct uit huis worden gekickt. Ik hou niet van katten en al helemaal niet van zwerfkatten.

Ook houden die Balinese mensen ervan om s’nachts te gaan schreeuwen en tieren en lachen terwijl ik mijn schoonheidsslaapje wil doen. Dus zet ik lief mijn mp4 speler op en probeer ik alsnog in slaap te vallen. Des te meer reden om weg te gaan uit dit stinkhuis.

Het goede nieuws is dat ik naar een gastgezin ga. Ik wilde eerst naar een appartement toegaan maar ik kon geen 1 vinden die aan mijn eisen voldeed voor een normale prijs. Het gastgezin woont ook in Denpasar in een nieuwbouwhuis. Het is een klein huis maar ik heb daar al de basics die ik nodig heb (lees: bank, stoelen, tafel, normaal bed, ventilator, wasmachine, keuken, wc & koelkast) helaas heb ik nog steeds een koude douche maar in alle opzichten is dit huis beter dan het huis waar ik nu woon. Daarnaast ga ik een dongel kopen voor internet zodat ik ook geen Koos internetloos ben in de avonduren.

Om even wat meer te vertellen over het gezin, het bestaat uit een man, vrouw, dochtertje en daarnaast woont ook nog een nicht van hun in het huis. Ik heb alleen de vrouw en het dochtertje tot nu toe ontmoet maar dat was allemaal dikke prima dus ik verwacht ook geen moeilijkheden met de rest. Ik ben allang blij dat ik vanaf zondag in een anders huis woon.

Natuurlijk heb ik ook leuke dingen gedaan de afgelopen weken. Ik heb heerlijk lopen shinen in de discotheek Sky Garden waar ik het liefst te vinden ben tussen 22:00 en 23:30 aangezien dan de drankjes gratis zijn! The day after is altijd een hel voor mij aangezien die brakheid hier een graad erger is dan thuis mede door het warme weer hier.

Maar de avonden uit zijn AWESOME hier. Ik sta elke keer heerlijk te shinen tussen de danseressen hier en ben helemaal in mijn element. Ook aan aandacht niet te klagen. Lyn is geliefd maar heeft het vaak te druk met shinen. Ook had ik afgelopen keren een look a like Pitbull achter me aanzitten uit Portugal. Op het moment dat ik uitging en hem niet zag was ik hemels blij maar helaas had hij mijn kamergenoot gevonden en gingen ze samen zoeken naar mij met als gevolg dat Pitbull de gehele avond letterlijk als een hondje achter me aanzat ondanks de desinteresse. Wel wist hij dat Bintang mijn favoriete bier is (Ik drink nooit bier maar deze is heel goed te doen) en was ik de gehele avond voorzien van mijn lieve Bintang.

Maar ik ga niet elk weekend uit want ik vind de culturele tripjes belangrijker. Ik wil geheel Bali zien want dat is mijn doel. De cultuur en architectuur en trekpleisters zijn zo mooi hier. Ik heb al veel mooie stranden en tempels gezien en ik ben ook in Monkey Forest geweest. Voordat ik erheen ging stond ik alweer lief bij de EHBO aangezien ik me gestoten had aan de scooter en het bloed me over mijn been liep. Ik wil het risico niet nemen tussen die aapjes te lopen met een wond dus dat werd even gefikst bij de Ehbo. Ik vroeg nog om een prinsessenpleister maar helaas hadden ze die niet.

Bij de ingang stonden de apen al naar me te zwaaien maar terugzwaaien deed ik niet. Lyn wil geen vrienden worden met aapjes. Ik had verwacht dat de aapjes grijpgrage handjes zouden hebben maar ze waren lief, nou nee ook weer niet, ik denk dat het beste woord lui is. Die aapjes worden elke dag geconfronteerd met mensen die graag ‘aapjes kijken’ en ze nemen zelfs modelhoudingen aan op het moment dat je ze op de foto wil zetten. Anderen weer niet en die gapen je tegemoet.

Verder is het shoppen hier AWESOME en zoo goedkoop. Afdingen is een ding wat je hier zeker moet doen. Elke keer dat we ergens toegaan om te winkelen word ik gek, zoveel moois en je weet gewoonweg niet waar je moet beginnen.

Daarnaast heb ik ook een gym gevonden. Een gym die alleen voor vrouwen is. Toen we gister gingen kijken bij de gym begonnen die vrouwen daar spontaan te gillen. Omg Western girls, how awesome!!

Het is een basic gym maar toch zijn alle apparaten aanwezig die nodig zijn voor een normale workout. De prijs van deze gym is 5 euro per maand. Haha mijn mond viel open van verbazing. Hoe amazing dat het zo goedkoop kan zijn. Ik ga denk ik vandaag maar beginnen.. haha al die frustraties en eten er even aftrainen is een must voor mij.

Want ik eet dan wel elke dag lief witte rijst met groenten en kip of vis maar witte rijst is helemaal niet zo gezond. Daarnaast eet ik elke dag lief groen brood (heeft de smaak van witbrood) want al het andere brood zit een soort van crème tussen waardoor het heel zoet is.

Eigenlijk is alles hier zoet. Ze gooien overal suiker in en voor mij is het nog steeds een vraagteken hoe die Pinda’s (grapje) zo dun zijn ondanks al die suikers die ze naar binnen werken. In al het eten en drinken wat je maar kunt bedenken zit zowat extra suikers. Hellooooo calorieën. Elke keer moet ik weer zonder suiker vragen want anders komt al het zoet me weer tegemoet.

Nou ik vind dit wel weer voldoende informatie voor nu.. ik houd het weer voor gezien.
Binnenkort komt er weer een nieuw verhaaltje..

En ohjaa voor foto's verwijs ik jullie toch echt naar mijn Facebook. Ben te lui om ze hier ook nog eens te gaan uploaden ;)

Lots of Love,
Lyn

  • 01 Maart 2012 - 09:43

    Wietske:

    OOOOH lyn! You will love it...geef het nog wat tijd ;) Shinen in Sky Garden is uiteraard altijd belangrijk hihii! Het is goed dat je ergens anders wilt gaan wonen! Iehll al die kakkerlakken...die heb ik nog nooit in mn kamer gehad op Bali! Alleen lieve gekko's <3 Trots ben ik ook dat jij zoveel rijst eet..wieje zat alleen maar aan de panini's, salades, pasta's, pizza en wraps..hahaha naja ik at op het einde wel vaak bij de night market maar in het begin alleen maar westers voer ;) Nou lynetje! Zet hem op! :D

  • 01 Maart 2012 - 09:46

    Els:

    Mevrouwtje Pink, wat een geweldig verhaal weer! Ik volg je hoor! Enjoy daar! X

  • 01 Maart 2012 - 09:55

    Oryana:

    Witte rijst is wel goed.

  • 05 Maart 2012 - 02:23

    Marlinde Boeijinga:

    Elke keer word ik weer zo blij dat jullie me volgen en zo lief voor me zijn! Dank jullie wel <3

    Binnenkort zal ik weer een leuk verhaaltje plaatsen :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Marlinde

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 8554

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Adventures of Lyn at BALI

Landen bezocht: