Heerlijk weekendje - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marlinde Boeijinga - WaarBenJij.nu Heerlijk weekendje - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marlinde Boeijinga - WaarBenJij.nu

Heerlijk weekendje

Door: marlindeboeijinga

Blijf op de hoogte en volg Marlinde

06 Maart 2012 | Indonesië, Batavia

Mijn weekenden zijn altijd van vrijdags t/m zondag en dat is heerlijk!

Op vrijdagochtend besloten we op zoek te gaan naar het toeristen informatie centrum gewoon in onze stad Denpasar. Op de kaart hadden we uitgezocht hoe te rijden maar het was gewoonweg onmogelijk om het te vinden. Dus na een tijdje toen we in de buurt waren van het park vroegen we het aan een securityman en die zei jaa het is gewoon aan de overkant.

NERGENS werd aangegeven dat het gebouw het toeristen informatie centrum was dus hoe kan een toerist het dan vinden?? Dat is dus Bali..

In ieder geval wij gingen naar binnen en vroegen om een getailleerde map van Bali maar het enige wat ze onze konden geven waren lullige mapjes waar alles heel globaal staat beschreven.

Maargoed ik verwacht al nooit teveel meer op Bali dus we moesten er maar genoegen mee nemen. Vervolgens vroegen we om een internationale bibliotheek. Er werd ons uitgelegd hoe daar heen konden gaan en daar gingen we hoor.

Na een tijdje stopten we om even op de kaart te kijken en bood een jongeman ons aan om ons te begeleiden naar de bibliotheek dus wij dachten primaaaaaa.

Eenmaal in de straat waar de bibliotheek gevestigd is moest deze jongeman aan 10 verschillende mensen vragen waar de bieb was aangezien niemand het wist (bijzonder).

Eenmaal bij de bieb aangekomen vroegen we om Engelse studieboeken over management en business. Die vrouw dol enthousiast en zei yes yes we have. Ze bracht ons naar een andere vrouw die beter Engels kon spreken en die zei yess we have English books.

Opeens stonden we dan op de kinderafdeling bij de: English for beginners boeken. En de vrouw zei: Is this the literature you are looking for? Ik kwam niet meer bij van het lachen en vond het de beste grap van de dag!

Dus na een verwoede poging om literatuur te vinden besloten we te gaan eten en vervolgens naar Uluwatu Tempel te gaan.

Eenmaal aangekomen bij de tempel werden we gewaarschuwd door de medewerkers om heel voorzichtig te zijn omdat de apen daar heel agressief zouden zijn. Ze gaven ons aan om een tros bananen te kopen want mochten ze iets afpakken van je dan kon je het terugkrijgen met het geven van bananen. Daarbij moesten we ook een extra sarong (doek die je om je heupen heen doet) dragen tegen de apen.

Eten kopen deed ik niet want elk normaal persoon weet dat als je eten hebt dat daar dieren op af komen. En zoek nooit het gevaar op.

Wel wikkelde ik mijn touwtje van mijn camera om mijn pols met als gevolg dat ik met pijn en moeite foto's kon maken.

Opeens stond ik oog in oog met de eerste tempel aap. Hij keen me aan en zei: 'Hee Lyn leuk dat je er bent, beetje jammer dat je geen banaan voor me mee hebt genomen maar voor deze keer zie ik het door mijn apenvingers'. 'Ik ga je even voorstellen aan mijn familie'. Nadat hij dat had gedaan gingen ze even bij elkaar staan zodat ik een familieportret kon maken die terug te vinden is op mijn Bali album op Facebook.

Maar nu even zonder grappen. De apen deden helemaal niks en liepen gewoon lief rond en waren alleen te vinden in het begin gedeelte van de tempel en verder nergens.

De tempelt zelf is erg boring maar het uitzicht is AMAZING!! Ik heb genoten daar! Ook was het mogelijk rond de 2 kilometer te lopen zodat we nog betere foto's konden maken van het uitzicht dus dat hebben we gedaan.

Vervolgens zijn we nu op het punt dat ik in de club aan het shinen ben in Kuta. Elke keer sta ik weer op het podium tussen de danseressen te shinen.
Het was een heerlijke avond maar helaas op vrijdag sluit Sky Garden om 03:00.

Ik liep lief naar buiten toe en stuurde een smsje naar mijn kamergenoot maar ze reageerde niet.. 4 smsjes en twee telefoontjes verder nog geen gehoor. Ik was WOEST. mede omdat zij de scootersleutels had.

Na anderhalf uur wachten nog geen gehoor. En ineens hoor ik iemand zeggen: Hi ya girl, you are looking really furious, what happend?

Het was een Australische boy die mij even haarfijn uitlegde: Yeahh for sure I know your friend got lucky. En ik maar zeggen nee neee ze is niet zo'n meisje.

Hij bood me aan om bij de bar van zijn hotel samen een Bintang biertje te gaan drinken en zou me terug brengen zodra mijn kamergenoot zou bellen.

Dus wij waren lief een biertje aan het drinken toen mijn kamergenoot belde en zei: Jaa we komen er nu aan? Ik zei: 'We???' .. Ze zei: 'Jaa ik heb een leuke jongen ontmoet en we waren overal aan het zoeken voor jou maar we konden je niet vinden dus ben ik met hem meegegaan'. Ik zei: 'beter zorg je ervoor dat je nu hier komt want ik wil naar huis'.

Een half uur later was ze er met haar Spaanse lover. Het was ondertussen al rond 5en en het regende keihard.

Ik moest naar de wc maar dat was ongeveer een minuutje van de bar af.
Ik rende naar de wc toe, die tevens door al die regen al blank stond. Toen ik daarna weer terug rende was ik helemaal doorweekt. En kwam ik op het idee om te gaan zwemmen aangezien het zwembad nog open was en ik toch al doorweekt was.

Dus dat deden we. Met kleding aan sprong ik in het zwembad en het was heerlijk. Haha het was awesome. Gewoon in een random hotel met mensen die je amper kent zwemmen en vervolgens aan de bar in het zwembad een biertje drinken. Ook die dikke hoosbui maakte de sfeer alleen maar beter Ik denkt dat we rond ongeveer 10 's ochtends naar huis wilden gaan.
Onze kleding was nog door en door nat maarja het regende nog steeds maar we hadden zoiets van dat half uurtje op scooter dat is wel te doen.

Eenmaal bij de scooter aangekomen kwamen we op het punt dan mijn kamergenoot de sleutels niet meer kon vinden. GEJAT!! daarbij ook haar rijbewijs. We gingen als eerst terug naar Sky Garden om te vragen of ze daar iets hadden gevonden maar zonder succes.. Daarna terug naar de random hotel maar nee ook daar niet.

De security zag mijn woeste blik en vroeg wat er was en we legden de situatie uit. Hij zei ik regel een persoon die direct een nieuwe sleutel kan aanmaken. Dat gebeurde dus. Maar we niet genoeg geld meer en natuurlijk was ik sowieso niet van plan om te betalen wat ik was de sleutels niet verloren.

De Spaanse boy zag ons weer bij het hotel en nadat we hadden uitgelegd wat de situatie was wilde hij wel de kosten betalen voor z'n skarrel ;)

Haha wat een nacht/ochtend. Sommige gedeelten waren leuk maar grotendeels niet.. Ik was WOEST en gaf mijn kamergenoot dat ik niet erg vond dat ze met een random jongen tikkie takkie wilde doen maar dat ik hier niet het dupe van wilde worden & dat ze dit me niet nog eens moet flikken. Want anderhalf uur wachten gaat mij te ver en daarbij ook niet terug bellen en smsen gaat alle perken te buiten..

Maargoed dat heb ik heel goed duidelijk gemaakt en ik hoop dat ze hiervan leert ;)

De zaterdags hebben we niks gedaan want we waren kapot en heel erg brak maar het regende de gehele dag dus dat was niet erg.

De zondag hebben we wat rondgereden in het zuiden van Bali en rijstvelden bezocht en uiteindelijk in Gianyar gewinkeld. Waar ik wat make-upjes heb gekocht + schoenen

S' avonds was het tijd om te verhuizen naar mijn gastgezin. YEEEEEEE!
De rit naar mijn gastgezin toe was ook weer een bijzonder ervaring. Het regende weer keihard en de jongen die me bracht kon niet autorijden. De pop reed weg met de handrem en na 5 minuten begreep hij pas dat hij die eraf moest halen (Hij spreekt geen Engels). Daarnaast reed hij grotendeels in de 1 dus ik hem laten zien hallo zet hem minimaal even in de 2 maar dat drong niet door.

Het is een nieuwbouwhuis waar ik nu woon maar de weg is nog niet helemaal goed. en door al dat water leek het net alsof we door een meer aan het rijden waren. Toen hij de bocht naar links moest nemen lagen we bijna met de auto in de greppel want de auto gleed door.
Het kwam uiteindelijk allemaal goed maar pff doodeng was het.

Het gastgezin is verder heel lief! Maar omdat ze pas laat wisten dat ik die dag zou komen hadden ze nog geen ventilator.
Badend in het zweet heb ik de nacht doorgebracht en zelfs met het raam open was het een sauna. Mijn matras was keihard en ik moest het doen met 3 uurtjes slaap.

Maar dat is nu allemaal opgelost. Ik heb een hele grote ventilator op mijn kamer en mijn matras van het andere huis (die heel lekker ligt) is naar dit huis gebracht dus ik lig op twee matrassen. Heerlijk.

En ik ben zo blij om niet meer in dat andere huis te zijn. Dit huis is stukken beter. Tuurlijk blijft het allemaal armoedig en zijn er alsnog veel kleine insecten te vinden maar dat is gewone zaak in Indonesië.
Ook de koude douche is hier beter te doen dan in het andere huis. En het grootste voordeel: geen kakkerlakken meer!!

Verder kan ik de scooter van de vrouw lenen dus daar zal ik ook maar eens mee beginnen. Want ik heb tot nu toe nog maar 3 keer scooter gereden. In Nederland nooit gedaan. En hier moet ik links rijden en daarbij is het verkeer ook verschrikkelijk.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik het verkeer in Istanboel (Turkije) al erg chaotisch vond maar in vergelijking met dat is Bali nog een graad erger.

Maar toch ga ik hier scooter rijden. Is beter dan auto.

Dit was het weer even.. Ik zal vast weer dingen vergeten zijn te vertellen maar dit is het grootste gedeelte van mijn weekend!!

XX liefs




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Marlinde

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 8554

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Adventures of Lyn at BALI

Landen bezocht: