The beginning of the adventure of Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marlinde Boeijinga - WaarBenJij.nu The beginning of the adventure of Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marlinde Boeijinga - WaarBenJij.nu

The beginning of the adventure of Bali

Door: marlindeboeijinga

Blijf op de hoogte en volg Marlinde

02 Februari 2012 | Indonesië, Denpasar

Toen ik afgelopen zaterdag op Bali airport aankwam was het heerlijk Hollands weer namelijk: REGEN! met daarbij ook wat leuke lichtflitsen, kortom onweer.

Het weer moet ik verder ook heel erg aan wennen. Het is warm rond 31 graden maar de vochtigheidsgraad is ook heel erg hoog dus klam weer. Verder is het hier regenseizoen tot en met maart dus af en toe is er even een dikke bui en that's it.. Dat is niet zo erg.. Helaas werken de regenbuien hier niet verfrissend maar wordt het alleen maar klammer.. Yeeahh lucky me! NOT

Ik zit nu in eerste instantie in een appartement in Denpasar die ik samen met een aantal werknemers van het bedrijf deel. Wat erg tof is, en tevens een verrassing voor me was is dat er een meisje Jurgita van mijn leeftijd ook deze stage doet. Zij is maandag in Bali aangekomen en ze blijft hier voor 3 maanden. Ik zal de laatste 2 maanden helaas alleen verder moeten maar vast en zeker dat ik dan al mijn sociale kring hier heb opgebouwd!

Verder had Lyn te maken met een cultuurshock!! Haha laten we zeggen dat diva Lyn veel luxe gewend is en dat hier in 'het echte Indonesische leven' niet zo is. Ik douche s' ochtends koud (1 voordeel ik ben direct klaarwakker) en mijn huisdieren zijn salamanders en die vervelende insecten vinden mij ook erg lief!

Die cultuurshock begint al wat weg te gaan door alle lieve en behulpzame mensen hier.. Ze stoppen me hier vol met eten (vanaf volgende week ga ik naar de gym of zwemmen elke dag) en als ik weiger dan zie ik toch een teleurstelling bij ze.. dus is Lyn genoodzaakt om het op te eten.

Verder is het hier normaal dat er ladingen suiker in de koffie, thee of zelfs melk zit. En als ik vergeet te zeggen dat ik het zonder suiker wil dan moet ik mijn zoete versnapering opdrinken (af en toe wel lekker hoor)

Verder is rijst mijn bff. Ik eet toch wel weer zo'n twee keer per dag rijst met kip of vis of groenten. Verder vraag ik altijd naar non-spicy food want omg mijn mond heeft al een aantal keren in vuur en vlam gestaan.

Verder heb ik Kuta beach en Blue point beach gezien.. Deze stranden zal ik zeker weten vaak te vinden zijn in de weekenden..

Het uitgaansleven heb ik helaas nog niet meegekregen (Jaa Lyn moet maandags tot vrijdags lief werken) maar dat gaat dit weekend wel gebeuren! Can't wait!!

Verder was ik op het strand alweer een celebrity (Can we take picture with you??) Helemaal blij die mensen natuurlijk. Komt alleen maar door mijn blond haar natuurlijk, maar het is zeker grappig :)
Ook had ik op het strand een jongen ontmoet uit Nieuw Zeeland die na elke drie woorden het woord 'fucking' of 'awesome' gebruikte. Toch was het wel even fijn een gesprek in normaal Engels te voeren met iemand ;).

Verder was ik gister gezellig uiteten met de baas en mijn lieve collega Jurgita .. We gingen uiteten in Kuta bij een traditioneel Balinees restaurant waar ze tot mijn grote verbazing R&B muziek draaiden.. (Heel logisch) Maarja beter dan dat Balinese getingel want daar werd ik al gek van toen ik een 20 minuutjes in een supermarkt was.

Ook heb ik mijn eerste alcoholische versnapering gehad namelijk een combinatie van: bier, (rode) Balinese rijstwijn, honing, limoen & citroen.. Verrassende combinatie.. Maar het is nice haha :). Het was tevens meteen zo'n grote bowl die we met z'n 3en hebben gedeeld. Maar toch vandaag geen last van een kater, hoe chill!

Verder ga ik samen met Jurgita over een paar dagen toch wel bij een soort van gastgezin inwonen, waar we ook internet hebben. En waar het net allemaal ietsjes luxer is.. Behalve de douche.. Dat is namelijk een traditionele Balinese douche (lees: bak met koud water met een emmertje erbij). Dat zal mijn grootste uitdaging worden.. Haha maar ik overleef het hoor jongens.. komt goed! ;)

Verder is Denpasar zelf een hele drukke stad met duizenden scooters.. Echt dit is een walhalla voor scooter liefhebbers :P .. Verder is hier niet heel erg veel te beleven maar ach ik zit maar 8 km van Kuta en dat is goed te doen met taxi of scooter.

Verder ben ik gefascineerd door alle mooie kunst en cultuur hier! Ik wil wel een extra koffer kopen om alleen al schilderijen en beeldjes etc etc mee te nemen haha :P

Nou ik ga maar weer eens stoppen want anders blijf ik maar doorgaan en doorgaan.

Binnenkort komt vast weer een verhaaltje

Daag!





  • 02 Februari 2012 - 10:23

    Johan:

    Drink vooral geen Arak! Vorig jaar vier toeristen dood en drie voor altijd blind geworden omdat er antivriesmiddel in de arak zat. Die flessen worden nog steeds verkocht!

    Google even DE ULTIEME GIDS VOOR BALI (die ook over andere Indonesische eilanden handelt) als je grappige en ook serieuze tips wil lezen (geheel GRATIS)

    En google ook De Ultieme Gids voor Bali deel 2, waar je leest hoe om te gaan met Indonesiërs, de beleefdheidsregels, de mentaliteit, de politie, enz..

  • 04 Februari 2012 - 05:07

    Marlinde:

    Bedankt voor de waarschuwing & de tip van de ultieme gids Johan!

    Gr. Marlinde

  • 06 Februari 2012 - 01:10

    Wiepie De Vries:

    leuk verhaal , fijn om je een beetje te kunnen volgen.
    veel succes daar

  • 06 Februari 2012 - 21:27

    Eline:

    Je bent een topper Diva Lynn! <3

  • 07 Februari 2012 - 12:47

    Marlinde Boeijinga:

    Lief van je Eline <3!!! Als ik terug ben gaan we zeker weer mtv :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Marlinde

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 8556

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 26 Juni 2012

Adventures of Lyn at BALI

Landen bezocht: